‘Entree check’ beoordeelt luchtgordijnen van retailers

‘Entree check’ beoordeelt luchtgordijnen van retailers

Op de website entreecheck.nl kunnen retailers checken of hun luchtgordijn wel op de juiste manier is geïnstalleerd. Ook berekent de website de mogelijke besparing: ‘In sommige gevallen tot wel duizenden euro’s per jaar’, aldus Entree check.

De Vereniging Leveranciers Luchttechnische Apparaten (VLA) vertegenwoordigt fabrikanten, leveranciers en dienstverleners op het gebied van luchttechnische apparaten die actief zijn op de Nederlandse markt. ‘Met de door de VLA ontwikkelde scorekaart is het mogelijk zowel nieuwe als bestaande installaties te beoordelen en indien nodig te optimaliseren voor het benutten van alle voordelen’, aldus Ronald Joosten, werkzaam bij HVAC Nederland, een van de in totaal zeven merken die zijn aangesloten bij de VLA-kring Luchtgordijnen.

Scorekaart

De scorekaart bestaat uit 7 eenvoudige vragen over de kwalificaties en installatie van het luchtgordijn van de retailer. Op elke vraag is het mogelijk A, B of C te antwoorden. Na de 7 vragen is in een overzicht te zien op welke punten verbetering mogelijk is. Onder de vraag is het ook mogelijk een toelichting te krijgen. Zo is de toelichting bij deze vraag: Wat is de horizontale afstand van het luchtgordijn tot de deuropening? ‘Een luchtgordijn is het meest doeltreffend als het tegen de deuropening wordt gemonteerd. Hierdoor wordt vermeden dat energie verloren gaat en koude lucht binnentreedt via de zijkanten’, aldus Entree check.

Besparingsmeter

Naast een scorekaart biedt de website ook een berekening hoeveel retailers kunnen besparen: ‘Een luchtgordijn zorgt niet alleen voor de verhoging van het comfort in uw ruimte, het levert u ook een forse besparing op. In sommige gevallen tot wel duizenden euro’s per jaar. Met behulp van deze besparingsmeter berekent u zelf hoeveel u kunt besparen met een luchtgordijn’, aldus Entree check.

Bron & beeld: Entree check.